غذاهایی که به پایین آوردن قند خون کمک می کنند

 خوردن غذاهای زیر موجب می شود مقدار زیادی مواد معدنی در رژیم غذایی شما گنجانده شود از جمله ی این مواد معدنی می توان به ماده ی معدنی ضروری منیزیوم اشاره کرد.

منیزیوم نقش کلیدی در حفظ بسیاری از اعمال مهم بدن از جمله استحکام استخوانها، ریتم ثابت قلبی واعمال عصب و ماهیچه دارد . این ماده ی معدنی همچنین در تنظیم مقدار قندخون بسیار مهم است. مطالعات مختلفی برای بررسی تأثیر منیزیوم بر پیشگیری و کنترل بیماریهایی نظیر دیابت در حال انجام است.

انجمن دیابت آمریکا تحقیق 20 ساله ای را برای بررسی چگونگی تأثیر مصرف منیزیوم بر دیابت اجرا کرده است. آنها دریافتند که مصرف بیشتر منیزیوم می تواند خطر ابتلا به دیابت و التهاب  را کاهش دهد. با کمال تعجب دانشمندان مشاهده کردند در اکثر افراد دیابتی غالباً میزان  منیزیوم پایین است.

راه درمان آن چیست؟ شما می توانید منیزیوم را بصورت ساپلیمنت  مصرف کنید اما منیزیوم را می توانید با خوردن برخی از غذاهای سالم وارد بدن خود کنید.

در زیر فهرستی از غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی منیزیوم هستند، آورده ایم:

-         آووکادو

-          تخمه ی کدو یا آفتابگردان

-         بادام

-         سبزیجات برگ سبز پهن مانند اسفناج و چغندر

-         بروکلی خام

-         کاکائو ارگانیک خام

-         لوبیاهای سیاه و لوبیای چشم بلبلی سفید

-          انواع نخود (نخود فرنگی و ...)

-         غلات کامل

توجه کنید غلات کامل اگرچه حاوی مقادیر زیادی منیزیوم هستند اما خوردن مقادیر زیاد آن یک اشتباه بزرگ برای افراد مبتلا به دیابت است زیرا موجب بروز مقاومت به انسولین می شود.

اگر غذاهایی که در فهرست فوق آورده ایم درحال حاضر در رژیم غذایی شما وجود ندارد بهترین ایده افزودن آنها به رژیم غذاییتان است زیرا موجب افزایش میزان منیزیوم در بدن و کمک به کنترل دیابت شما می گردد.

منبع :www.diabeticconnect.com